For anden weekend i træk er motorsportens kongeklasse i aktion, når der køres Formel 1 ved Det Japanske Grand Prix.
Max Verstappens rekordrække af sejre er blevet afbrudt ved 10, men hollænderen forventes fuldt ud at genoptage sin jagt mod sit tredje verdensmesterskab i træk i denne weekends Japanske Grand Prix.
Red Bull var slet ikke med i spillet i Singapore sidste weekend, hvor de kæmpede med balancen af deres bil fra den første træningssession. Faktisk kan man sige, at Verstappen var lidt heldig at slutte som nummer fem, mens hans holdkammerat Sergio Perez blev nummer otte.
Dog burde bilen være tilbage til sin dominerende form på Suzuka-banen, hvis flydende sving, der smukt går over i hinanden, skaber den perfekte scene for Red Bull til at vise deres styrker.
McLaren fortsatte deres solide anden halvdel af sæsonen med Lando Norris, der sluttede som nummer to i Singapore, og britten bør igen være med i kampen om en plads på podiet.
Det var Norris's tredje sølvmedalje i de sidste seks løb, og hans nylige rekord kunne have været endnu bedre. Den britiske es fra Bristol startede som nummer to på startgriden i Holland, men hans team fik strategien helt forkert under en tidlig regnbyge.
I modsætning til flere biler denne sæson har McLaren vist sin tilpasningsevne på forskellige typer af baner, med kun topfarten som en åbenlys svaghed, og det bør ikke være et stort problem i Suzuka.
Dertil har vi også Ferrari-kørerne som helt sikker gerne vil følge op på successen i Singapore. En ting er helt sikkert, og det er, at der er lagt op til et spændende løb, som forhåbentlig bliver mere tæt end hvad der har været indtil nu denne sæson.
Få baner kan måle sig med Suzuka Circuits unikke kombination af layout, historie, mystik, spænding og uheld, alt sammen har bidraget til at gøre hjemstedet for det Japanske Grand Prix til en fast favorit blandt både fans og kørere.
Den eneste otte-tals bane på Formel 1-kalenderen byder på alle tænkelige typer af sving, og i denne æra med så mange hjælpemidler for kørere, forbliver det en af de få baner, der virkelig sætter en racerkører på prøve.
Banen kan være smal, hvilket gør overhalinger vanskelige, men den leverer stadig en højhastigheds adrenalintur, med et af de hurtigste sving i sæsonen, 130R, de karakteristiske S-sving, skiftende topografi og den berygtede krydsning.
Som om banen og den tilstødende forlystelsespark ikke tilbød spænding nok, har Suzukas placering på skemaet betydet, at banen har været skueplads for 12 mesterskabsafgørelser.
Ingen bane har set flere F1-mestre kåret, nogle i mindeværdig stil med Alain Prost og Ayrton Senna involveret i to kontroversielle afslutninger, mens Max Verstappen sikrede sig sin anden titel i Suzuka i 2022.
Suzuka-banen ligger i Suzuka City, Mie-præfekturet, Japan.
Suzuka-banen blev bygget i 1962.
Banen er 5,807 km lang.
Suzuka afholdt sit første Formel 1-løb i 1987.
Dette kan variere afhængigt af de seneste resultater efter 2022. Indtil min sidste opdatering i januar 2022, var Michael Schumacher og Lewis Hamilton blandt de kørere, der havde vundet flere gange på Suzuka, men du bør tjekke de seneste statistikker for den mest opdaterede information.
Banerekorder kan ændre sig med tiden, da bilerne bliver hurtigere, og teknologien forbedres. Efter 2022 har Valtteri Bottas sat en omgangsrekord i 2019 med en tid på 1:27.759 i en Mercedes. Men det anbefales at tjekke de officielle Formel 1-websteder eller Suzuka's officielle hjemmeside for den seneste rekord.
Ja, Suzuka-banen afholder andre motorsportsbegivenheder, herunder Super GT, Super Formula, og motorcykelløb som Suzuka 8 Timer. Derudover er der også adskillige motorsportsskoler og events for fans.
Suzuka ligger i en region, hvor vejret kan være meget varierende. Generelt kan det være vådt i oktober, når Formel 1 løbet ofte finder sted, og der er en risiko for tyfoner. Det kan også være ret fugtigt. Somrene kan være varme og fugtige, mens vintrene er mildere.